Fără categorie

Creștere de audiență față de 2012

04/02/2013

Cota de piață mai mare pentru televiziunile Intact Media Group în luna ianuarie. Două puncte creștere în prime time comparativ cu anul trecut.

În prima luna a anului 2013, posturile TV Intact Media Group își apreciază cota de piață pe fiecare dintre intervalele orare, comparativ cu anul trecut în rândul publicului din întreg mediul urban. Cota de piață a trustului din care face parte Pro TV se depreciază în Day Time, în intervalul orar 10,00 -16,00.
fig1Intact Media Group domină clasamentul trusturilor alcătuit în funcție de cota de piață a televiziunilor în Whole Day. Intact Media Group înregistrează o medie a market share în luna ianuarie de 22,8% cu 3,1 puncte mai mult decât trustul concurent. Valoarea cotei de piață în Whole Day a Intact Media Group este pe un trend ascendant comparativ cu ianuarie 2012, luna față de care creșterea este de 1,5 puncte.

fig2O diferență uriașă de audiență este înregistrată în Day Time, unde televiziunile Intact Media Group sunt pe primul loc, având o medie a cotei de piață pe luna ianuarie cu 9 puncte mai mare comparativ cu CME. Emisiunile “Antenelor” care au performat în acest interval orar sunt Observatorul orei 13,00, apoi “Mireasa pentru fiul meu”, show-ul prezentat de Mirela Boureanu Vaida, lider de audientă într-o proporție covârșitoare, dar și “Previziunile zilei” de la Antena 3, talk-show care îi are la pupitru pe Sabina Iosub și Niels Schnecker.

Intact Media Group este lider de audientă în Day Time și pe publicul comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani.

fig3Acces este un alt interval orar în care IMG conduce detașat în topul audiențelor, având 5,2 puncte avans față de media înregistrată de televiziunile CME. Acces direct, show-ul de după-amiază al Antenei 1, prezentat de Simona Gherghe, a fost lider de audientâ în luna ianuarie, atât în rândul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani, cât și cel al telespectatorilor care locuiesc în întreg mediul urban. Media cotei de piață a acestei emisiuni în luna ianuarie a fost de 20,7. Emisiunile care au contribuit la lidership-ul televiziunilor Intact Media Group în Acces sunt și Observatorul orei 16,00, prezentat de Mihaela Călin, Mireasă pentru fiul meu, dar și Știrile orei 18,00 de la Antena 3.
fig4
Late Fringe (23,00 – 02,00) este un alt interval orar în care posturile IMG sunt pe primul loc în topul audiențelor în funcție de cota de piață înregistrată în ianuarie. Pe locul al doilea se situează CME, la 2,3 puncte diferență. În acest interval orar sunt difuzate emisiuni cu mare success în rândul marelui public, “Un show pacatos”, cu Dan Capatos la pupitru, dar și “In gura presei”, producție realizată și prezentată de Mircea Badea. Știrile Antenei 3 transmise în acest interval orar au contribuit de asemenea la înregistrarea acestei cote de piață.

fig5
Televiziunile Intact au avut, de asemenea, o creștere consistență a mediei cotei de piață în Prime Time în ianuarie 2013, comparativ cu aceeași luna a anului trecut. Show-uri precum Plasa de stele (prezentat de Dan Negru), Top chef (jurizat de chef Jospeh Hadad, Nicolai Tand și Tudor Constantinescu), sau În puii mei (Mihai Bendeac), serialul Dallas, talk-show-ul Sinteza zilei (Mihai Gadea), sunt show-uri cu cote de piață importante, care au condus la înregistrarea unui market share al IMG de 22,4%, cu 1,8 puncte mai mult decât anul trecut.
fig6
Sursa Kantar Media Copyright ARMA Data SRL