Puterea Televiziunii, celebrată de cele mai importante asociații media de Ziua Mondială a Televiziunii

21/11/2016

Anul acesta se aniversează 20 de ani de când Națiunile Unite au declarat data de 21 noiembrie drept  Ziua Mondială a Televiziunii.

Cu această ocazie, Uniunea Europeană de Radio (EBU), Asociația Televiziunilor Comerciale din Europa (ACT) și EGTA (Asociaţia agenţiilor de vânzări pentru televiziune şi radio cu sediul la Bruxelles)  evidențiază printr-un spot, adaptat într-o versiune locală de televiziunile din întreaga lume, impactul acestei platforme în societatea actuală. (clipul poate fi vizionat aici )

#weloveTV #WorldTelevisionDay

Spotul subliniază cum, în Europa, 600.000 de oameni contribuie la crearea programelor TV care ajung la 610 milioane de telespectatori, pe întreg continentul. Telespectatorii, care petrec în medie 3.55 ore pe zi  în fata televizorului, se bucură de 60.000 de ore de divertisment zilnic,  pe cele 5.463 canale TV disponibile în Europa.

 

Televiziunile Intact Media Group, cea mai mare familie de posturi TV din România, au stabilit, de-a lungul timpului, o relație specială cu telespectatorii, aducându-le aproape cele mai strălucitoare spectacole de divertisment, cele mai importante știri și investigații jurnalistice, dar și campanii sociale de impact, care au ajutat mii de români. În prezent, publicul zilnic al diviziei TV Intact este de aproximativ 10 milioane, conform datelor de audiență. Pentru a oferi telespectatorilor o experiență cât mai intensă în fața ecranului, toate posturile Intact Media Group vor emite, începând cu 28 noiembrie 2016, în format HD, pe echipamente vârf de gamă la nivel mondial.

 

logo-wtd

Ingrid Deltenre, Directorul general EBU afirmă că televiziunea joacă un rol imens în contribuția către societate. “89% dintre cetățenii europeni se uită la televizor în fiecare săptămână. Impactul și reach-ul este incredibil. Televiziunile publice ating 60% din cetățenii europeni în fiecare săptămână și reprezintă 20% din totalul timpului de vizionare TV.” “Aceste televiziuni au un rol indispensabil în funcționarea democrației și contribuie la coerența societății. În ciuda numeroaselor variante pe care consumatorii le au astăzi, televiziunea rămâne mediul dominant cu un număr din ce în ce mai mare de oameni care urmăresc programe pe toate platformele”, a mai adăugat directorul EBU.

Magnus Brooke, Președintele Boardului ACT explică “Televiziunile comerciale investesc în producții de foarte bună calitate, bazate pe conținut original european. De la știri și documentare până la dramă, programe pentru copii și divertisment pentru întreaga familie, scopul nostru este de a produce conținut inovator, de a fi creativi, originali și de a oferi cel mai bun divertisment. Conținutul original de cea mai bună calitate care se adresează telespectatorilor și vieților lor în fiecare din statele membre UE stă la baza a tot ceea ce facem. “

“Televiziunea a rupt barierele liniare clasice, cu semnal unidirecțional și constrângerile unei sufragerii”, declară Jan Isenbart, Președinte egta.  “Sfera media globală de astăzi este una preponderant video; și în centrul acestei sfere video se află conținut profesionist zilnic de la stațiile TV de pe tot globul cărora le dedicăm de departe cea mai mare parte a timpului petrecut în fața ecranului. De fapt, aproape orice dispozitiv digital este un ecran în ziua de astăzi … sau va fi în curând! Reach-ul, impactul și eficiența televiziunii sunt de necontestat, fie că vorbim despre informare, divertisment sau comunicare comercială.”

Caroline Petit, Director Adjunct, Centrul Regional de Informare al Națiunilor Unite a adăugat: “Suntem fericiți că aceste trei organizații cheie s-au parteneriat din nou pentru a sărbători Ziua Mondialp a Televiziunii, mai ales că suntem deja la un an de la stabilirea Agendei 2030 pe zona de dezvoltare durabilă. Toate aspectele societății, inclusiv zona media și televiziunea pot juca un rol important în implementarea acestei agende.

Cu această ocazie, mai multe cifre reprezentative despre industria TV au fost puse laolaltă. De exemplu, telespectatorii din România, Bosnia-Herțegovina și Serbia petrec cel mai mult timp în fața televizorului la nivel European (peste 5 ore/zi). 93% dintre telespectatori preferă să vizioneze programele pe un televizor, în timp ce restul de 7% aleg un computer, tabletă sau mobil. Mai mult, într-o eră în care totul se întamplă online, timpul petrecut în fața televizorului este dublu față de cel petrecut de un adult pe rețelele sociale.  Toate datele pot fi descarcate de aici: –  http://bit.ly/WTVD2016_infographics

wtd-1 wtd-2 wtd-3 wtd-4 wtd-5 wtd-6

Pentru a sărbători dragostea lor pentru televiziune, telespectatorii sunt încurajați să utilizeze hashtag-urile #WeloveTV și #WorldTVDay pe rețelele sociale, pe data de 21 noiembrie .