Ziua Mondiala a Televiziunii celebreaza cele mai bune momente TV

20/11/2014

Industria televiziunii se uneste pentru ziua mondiala a televiziunii – o initiativa a Organizatiei Natiunilor Unite

Cu ocazia Zilei Mondiale a Televiziunii, telespectatorii din intreaga lume sunt rugati sa impartaseasca momentul lor TV favorit. Initiativa apartine Organizatiei Natiunilor Unite, cu sprijinul EBU ( European Broadcasting Union), ACT ( Association of Commercial Television in Europe) si egta ( organizatia din Bruxelles ce reprezinta regiile de vanzari pe zona TV si radio).

 

Televiziunile din Europa, Asia, Canada, Statele Unite ale Americii si Australia au fost invitate sa difuzeze un spot de 30 de secunde, realizat de catre organizatiile partenere pentru a marca rolul crucial pe care televiziunea il are – de a informa, educa si bine-dispune. Numeroase televiziuni au confirmat ca vor difuza, atat pe platformele TV, cat si online, spotul pe 21 Noiembrie.

 

Clipul cuprinde fragmente din emisiuni de divertisment, stiri, evenimente cultural si sportive, precum si cele mai intense moment ale anului 2014, indemnand telespectatorii sa nominalizeze momentul lor TV favorit folosit hashtagul #WeloveTV and #WorldTVDay.

Toate materialele din mediul online (site-uri, Facebook, Twitter) vor fi adunate de televiziunile din fiecare tara, avand potentialul de a fi transpuse intr-un nou clip ‘You love TV.’

Presedintele EBU, Jean-Paul Philippot, este de parere ca televiziunile au un rol civic, de a consolida democratia doar prin simplul fapt ca toata lumea, inclusiv cei care nu au o influenta economica sau politica, are acces la informatii.

“EBU are 63 de televiziuni ca membri activi in 55 de tari, care inglobeaza 937 de posturi TV, ce emit in 69 de limbi, cu o audienta potentiala de 1,02 miliarde de oameni”, a declarat Philippot. “Televiziunea ofera o voce celor care altfel ar ramane neauziti si este in serviciul tuturor zonelor unei societati, promovand toleranta si intelegerea si facilitand dezbaterea in jurul unor subiecte de interes national.”

Presedintele egta, Franz Prenner, declara ca initiativa celebreaza interesul nemuritor al publicului fata de televiziune.

“In marea majoritate a tarilor europene, se observa o stabilizare sau chiar o crestere a numarului de telespectatori”, a declarat Prenner. “In Uniunea Europeana, un telespectator urmareste 236 de minute pe zi, in medie. Fluctuatiile nu pot ascunde intreg tabloul – oamenii iubesc continutul de calitate pe mai multe ecrane in acelasi timp. Televiziunea este abia la inceputul erei de glorie!”.

Directorul biroului director ACT, Magnus Brooke, descrie televiziunea ca povestea de succes europeana.

“Televiziunea este cel mai folosit mediu de catre Europeni. 87 % urmaresc zilnic continut TV fie la un televizor, fie online”, a declarat Brooks. “Aceasta popularitate a fost posibila datorita investitiilor realizate de catre posturile private in grila de programe. Telespectatorii solicita cele mai bune programe de stiri, de divertisment si drama. Calitatea nu este ieftina si 40% dintre veniturile posturilor comerciale sunt reinvestiti in continutul TV. Aceasta investitie este recompensata prin increderera consumatorilor. Desi astazi informatia este pretutindeni, televiziunea ramane cea mai de incredere platforma de stiri din Europa si nu numai.”

Directorul Centrului de Informare Regionala, Caroline Petit: “ Ziua Mondiala a Televiziunii a fost stabilita de catre Organizatia Natiunilor Unite ca un eveniment anual in 1996, pentru a recunoaste impactul in crestere pe care televiziunea il are asupra factorilor de decizie.” „Puterea TV constă în capacitatea sa de a promova democrația, de a încuraja libertatea de exprimare, de a contribui la inovare, de a populariza și sprijini diversitatea culturală”, a declarat doamna Petit. „Prin atragerea atentiei lumii la conflicte și amenințări la adresa păcii și securității, Televiziunea are potentialul de a ajuta intelegerea unor teme globale majore.”