Antenele în 2017: un public zilnic de peste nouă milioane de români

Antenele în 2017: un public zilnic de peste nouă milioane de români

09/01/2018

Anul 2017 a reprezentat, pentru divizia TV Intact Media Group, o consolidare a cifrelor de audiență pentru producții și intervale orare strategice. Din perspectiva cotei de piață, “Antenele” ocupă primul loc pe intervalele Day Time, Access și Late Fringe în mediul urban. La nivel național, prima poziție este deținută pe segmentele orare Day Time și Access.

Antena 1, postul de divertisment cu cea mai mare familie de vedete din România, și-a consolidat poziția producțiilor de cursă lungă (Chefi la cuțite, IUmor, XFactor) investind, pe de
altă parte, în conținut, prin achiziția unor formate internaționale de anvergură, (The Wall, Asia Express, Guess my age).

În acest sens, cele două sezoane de Chefi la cuțite difuzate pe parcursul anului 2017 au inregistrat un procent de leadership de 83%, iar cele două sezoane ale “IUmor” au atins un procent de leadership de 63%.

În ultima lună a anului, Antena 1 și-a apreciat cota de piață pe intervalul Access cu 5% în zona publicului comercial și cu 2% la nivel urban, respectiv național. Revelionul prezentat de Dan Negru a fost lider de piață pentru al  ptsprezecelea an la rând, înregistrând cifre la mare diferență față de celelalte posturi TV (9,1% rating și 26,1% share).

Antena 1 a fost urmărită în 2017, pe parcursul întregii zile, de  7.364.000 telespectatori, timp de cel puțin un minut, la nivel național.

Antena 3 conduce clasamentul posturilor de știri din România în anul 2017 pe majoritatea intervalelor orare, printre care Whole Day și Prime Time.

La nivel național, Antena 3 a fost urmărită, anul trecut, de peste 3.9 milioane de telespectatori în fiecare zi. Postul de știri s-a impus ca lider in intervalul primetime, pe nișa de știri, la nivelul target-urilor 18+ Urban, All Urban și 25-54 Urban. În acelasi timp, Antena 3 a fost lider de audiență la nivelul întregii zile și în primetime, pe targetul 18+AB urban. În timpul săptămânii (Luni-Vineri), postul de știri a fost lider pe categoria din care face parte pe targeturile 18+Urban si All Urban.

Antena Stars, singurul post TV din România dedicat lumii mondene, a fost urmărit pe parcursul anului 2017 de aproape 3 milioane de telespectatori la nivelul întregii zile, pe target național.

Postul a înregistrat o evolutie a audienței, dar și a cotei de piață pe intervalul Late Fringe, de 33%, respectiv 18%, la nivelul target-ului 18-49.

În ultima lună a anului, cota de piață crește cu 7% pe parcursul dimineții. Cele mai vizionate programe, în luna decembrie, au fost Vedetelionul, Vedetop, Refresh by Oana Turcu, Răi da’ buni și Dosarele VIP.

Happy Channel, televiziunea dedicată femeilor, a fost urmărită în 2017 de peste un milion de telespectatori în fiecare zi, timp de cel puțin un minut, la nivel național.

Luna decembrie a adus evoluții importante ale audienței aceasta dublându-se în Day Time și apreciindu-se cu 50% în Access. Cota de piață crește în Whole Day ( +10%), Day Time (29%) și Access (117%), comparativ cu ultima lună a anului 2016.

Cele mai urmărite programe ale stației, în luna decembrie, au fost Intrusul, Elif, Mom, Nord și Sud, Happy Night.

ZU TV, postul care se adresează tinerilor (15-34 urban), a devenit, in 2017, o televiziune interactivă. Pentru generația ZU, ZU TV a pus laolaltă social network-ul cu un post de muzică prin robotul BreaZU, cu care se poate interacționa în timp real. Votând piesa preferată, reacțiile publicului pot fi văzute pe TV, sub forma a șase emoticoane reinventate în stilul ZU TV ( Love!, Pupici, Blană! sau Mor de râs).

Cele mai urmărite emisiuni ale ultimei luni a anului au fost: MieZU, Marea Unire ZU Most Wanted, Miezu’ Orașul faptelor bune.

Performanțe la nivelul anului 2017 înregistrează și divizia online, Digital Antena Group, unul dintre cei mai importanți publisheri online din România și numarul 1 ca divertisment online.

Digital Antena Group are portofoliu șase site-uri proprii (printre care a1.ro, liderul categoriei de divertisment, spynews.ro sau observator.tv), 30 de pagini de facebook functionând ca instrumente de awareness pentru show-urile Antena Group (incluzând Antena1, Acces Direct, În Puii Mei), peste zece canale de youtube cu mai mult de două milioane de abonați, șase aplicații mobile cu sute de mii de descărcări și platforma video Antena Play, cu peste 1,3 milioane de conturi create.

Mai mult, Digital Antena Group a creat Data Management Audience, un departament special dedicat unei cât mai bune cunoașteri a utilizatorilor, cu scopul de a eficientiza la maximum campaniile partenerilor din publicitate.

În 2017, peste 9 milioane de telespectatori au urmărit, la nivelul întregii zile, timp de cel puțin un minut, televiziunile Grupului Intact. În Prime Time numărul acestora se ridică la 6.592.000. Intact mulțumeste publicului pentru susținere si loialitate, apreciind contributia fiecărui român la aceste rezultate.

Sursa: Kantar Media
Copyright: Armadata SRL
Perioada analizată: Ianuarie-Decembrie 2017
Perioada cu care se face comparație: Ianuarie-Decembrie 2016