Televiziunile Intact Media Group, crestere pe toate intervalele orare in 2012

Televiziunile Intact Media Group, crestere pe toate intervalele orare in 2012

04/01/2013

La finalul lui 2012, televiziunile Intact Media Group au un bilant pozitiv in ceea ce priveste audientele inregistrate in randul populatiei din orase: “Antenele” au fost lider in Whole Day (interval de masurare 24 de ore) dar si pe trei din cele cinci intervale orare importante, Day Time (10,00 – 16,00), Access Prime Time (16,00 – 19,00), Late Fringe (23,00 – 02,00). Totodata, posturile INTACT domina in Day Time si in randul publicului comercial, cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani, surclasand trustul concurent, CME.

 
24 de ore, lider
La nivelul intregii zile, cota de piata inregistrata de televiziunile Grupului Intact a fost de 21,1, in timp ce posturile CME obtin o medie de 19,9%, ceea ce inseamna ca romanii au ales sa urmareasca show-urile de divertisment ale Antenei 1, talk-show-urile Antenei 3, serialele si emisiunile destinate publicului feminin de la Euforia TV precum si documentarele si transmisiile sportive de la GSP TV in 2012. Cele mai urmarite emisiuni in 2012 intr-un clasament in functie de cota de piata sunt meciul de fotbal din preliminariile campionatului European, difuzat de Antena 1 si GSP TV, show-ul cu traditie “Te pui cu blondele”,  prezentat de campionul divertismentului, Dan Negru, “Te cunosc de undeva”, emisiune cu mare succes la public, dar si X Factor, emisiunea concurs cu cel mai mare premiu din istoria divertismentului din Romania, 200 000 de euro. In decembrie, a fost desemnat si castigatorul: Tudor Turcu, din Medias, a fost ales, in urma SMS-urilor, de cei mai multi dintre romani.

Cele mai bune emisiuni din Day Time
Defalcat pe segmente orare, televiziunile INTACT isi adjudeca pozitia de lider absolut in Day Time, inregistrand o medie a cotei de piata de 21,5% in randul populatiei urbane, la o diferenta foarte mare de CME, de 8 puncte. Mireasa pentru fiul meu, prezentat de Mirela Boureanu Vaida,  este emisiunea din Day Time cu cea mai mare contributie la obtinerea acestei cotei de piata, fiind lider de audienta in majoritatea emisiilor transmise. Sute de mii de romani urmaresc zilnic editiile acestui reality show matrimonial din Romania. Alte show-uri pozitionate in top zece din punct de vedete al cotei de piata inregistrate sunt Observatorul  orei 13,00, prezentat de Oana Frigescu, “100 de minute”, cu Alessandra Stoicescu, la Antena 3, in care sunt prezentate temele cele mai importante ale zilei, si “Se intampla in Romania”, talk-show-ul la al carei pupitru se afla Maria Coman. IN Day Time, televiziunile INTACT conduc si in randul publicului comercial, cu varste cuprinse intre 18 si 49 de ani.

Access-ul, adjudecat de Intact Media Group
In intervalul orar 16,00 – 19,00, televiziunile INTACT conduc confortabil clasamentul audientelor alcatuit pe baza cotei de piata inregistrate, la o diferenta de 3,3% fata de trustul din care face parte si Pro TV. Show-ul  preferat de romani in acest interval orar sunt “Acces direct”, cu Simona Gherghe in fotoliul de moderator, care a prezentat de-a lungul anului cele mai interesante si controversate subiecte mondene. Telespectatorii au ales sa urmareasca si Stirile orei 17,00 de la Antena 3, “Esential”, mix-ul de talk-show si stiri, prezentat de Mihaela Birzila la Antena 3, dar si “La ordinea zilei”, cu Dana Grecu si Radu Tudor.

In Prime-Time, sportul si divertismentul conduc in clasamentul realizat in functie de cota de piata a emisiunilor difuzate de televiziunile INTACT. Partide de fotbal din preliminariile Campionatului Mondial, dar si din Europa League conduc topul. Urmeaza cele doua editii ale show-ului de transformari “Te cunosc de undeva”, care au captat atentia telespectatorilor inca de la prima difuzare, X Factor, emisiunea cu traditie “Te pui cu blondele”, dar si “IN puii mei” sau “Demascarea”. Observatorul orei 19,00, prezentat de Andreea Berecleanu in timpul saptamanii si de Anca Rusu in week-end, se afla, de asemenea in topul productiilor preferate de romanii care locuiesc in mediul urban.
Stiri, divertisment si talk-show, in topul emisiunilor noptii
Televiziunile Intact Media Group isi adjudeca si segmentul orar din Late Fringe, intre orele 23,00 si 02,00, cand cota de piata inregistrata este de 19,3%, cu 1,8% mai mult decat trustul CME. Emisiunile care conduc clasamentul realizat de emisiunile INTACT in functie de market share sunt Stirile orei 1,00 de la Antena 3, dar si “Un show pacatos”, prezentat de Dan Capatos, si “IN gura presei”, celebrul talk-show al lui Mircea Badea.

Ascensiune importanta pentru televiziunile INTACT. CME scade pe toate intervalele.
Comparativ cu cota de piata inregistrata in 2011, televiunile Grupului Intact inregistreaza cresteri ale cotei de piata importante in 2012, in majoritatea intervalelor orare, in randul populatiei din orase, cu varste cuprinse intre 15 si 54 de ani.

Trustul concurent CME are scaderi importante ale aceluiasi indicator pe toate segmentele orare.  Cea mai importanta pierdere se inregistreaza in Access,  unde posturile INTACT au o crestere importanta.

Sursa: Kantar Media (2012); GFK Romania (2011)
Target: All Urban, 18 – 19 Urban, 15 – 54 Urban
Copyright: Arma Data SRL